blog-pridana-hodnota
Employer branding

Přidaná hodnota v náborovém plakátu

Už ani nespočítám počet firem v průmyslových zónách, kde nad bránou visí “Pracujte u nás”/”Nabíráme”/”Hledáme nové kolegy a podobně. Stačí to? Kolik to přiláká kolegů? Jak se to dá dělat jinak? Pojďme se na to společně podívat.

Nyní se nacházíme v ekonomické situaci, kdy téměř každá firma nabírá. Největším problémem je nábor nekvalifikovaných pracovníků na nejnižší pozice. Většina firem má často dojem, že jsou po okolí známí a lidé o nich často mluví. Tedy že již mají nějakou značku a úspěch v náboru jim zaručí pouze vyšší frekvence inzerce nebo dát najevo, že “hledají nové kolegy”. Opak je bohužel pravdou.

Medializace extrémně nízké nezaměstnanosti dodala sebevědomí všem pracovníkům pracujících na nejrůznějších pozicích. Tito lidé si velmi dobře uvědomují svoji výhodu na pracovním trhu. Ví, že je po nich taková poptávka, že si mohou práci vybírat a ve většině společností je přijmou s otevřenou náručí. Jaká je tedy pravděpodobnost, že osloví právě Vás a jejich motivace jít k Vám bude ta nejvyšší? Řešení může být v obsahu vašeho plakátu.

Dejte zaměstnancům najevo, proč by se měli přidat právě k Vám. Co je u Vás lepší než u ostatních? Jaký nejlepší benefit nabízíte? Jaké to je u Vás pracovat? Každá společnost bude mít toto sdělení jiné, avšak vždy by mělo vycházet ze samotné cílové skupiny. Uvedu na příkladu. Potřebujete přijmout několik svářečů. Běžte a zeptejte se těch, kteří u Vás již pracují, co by řekli svým známým, kdyby je chtěli nalákat na práci u Vás. Pokud se rozpovídají o nejrůznějších výhodách a utvrdíte se v tom, že u Vás pracují rádi. Zeptejte se jich, jestli by byli ochotni se pod jejich výrok podepsat nebo dokonce vyfotit. Dodáte tak výhodám mnohem osobnější ráz a odlišíte se tím od konkurence.

Často také vídám, že společnosti na své plakáty chtějí vměstnat co nejvíce informací. Mnohdy je to několik vět, telefonní číslo, email a všechny nabízené pozice. Bohužel většinou člověk kolem těchto ploch projíždí v takové rychlosti, že má jen jednotky sekund na zpracování celého sdělení. Tedy by sdělení mělo být co nejjednodušší a ideálně potencionálního uchazeče směřovat na místo, kde se dozví více informací. Takovýmto místem může být například kariérní web.

Pokud tedy chcete zvýšit odezvu na Vaše plakáty, doporučuji krátké a chytlavé osobní sdělení, které bude odpovídat potřebám Vaší cílové skupiny. Bonusem může být přímo výrok některého ze zaměstnanců společně s jeho fotografií.

Author Info

Jáchym Důjka

Jsem zakladatelem EmBrand. Zkušenosti s vedením náborů mě přiměly přehodnotit můj pohled na práci personalisty. Věřím, že při pracovním procesu je důležité brát ohled na rozvoj týmu, jednotlivce, ale i na samotné výsledky. Employer Branding chápu jako možnost, jak tento proces zefektivnit.