DSCF0138
Employer branding

Jak se dělal employer branding pro EmBrand

Možná si říkáte, že nejde budovat značku zaměstnavatele u začínající firmy. To máte do určité míry pravdu, avšak některé principy jsem uplatnil i já při hledání svého dream týmu a o tuto zkušenost bych se s vámi rád podělil.

Fáze první: začínáme

První věcí, kterou jsem udělal už dávno, bylo vysnít si své kolegy v té nejlepší podobě. Hmm, takto to nezní příliš profesionálně, lépe zní, že jsem si udělal persony. Měl jsem velmi jasnou představu o tom, s jakými lidmi chci nebo naopak nechci spolupracovat na projektu, který je pro mne osobně velmi důležitý. Dále jsem si rozepsal, jaké vlastnosti a dovednosti by měl každý z členů mít, aby splnil má náročná očekávání. Často se tam objevovaly věci typu: mít přesah, upřímný zájem, pozitivní přístup a podobně. Tím pádem se mi začaly tvořit i firemní hodnoty, které jsme později společně přivedli k dokonalosti.

 

Fáze druhá: dokonalý popis

Nyní prozradím známou, ale velmi opomíjenou radu. Popište dobře činnost vaší firmy. Pro kandidáty je to velmi důležité, zvláště pokud jste menší firma, kde mají pracovníci možnost podílet se na velké části procesu. To, na co já jsem své rybičky lapal, byl zajímavý projekt. Věděli, proč jsem je oslovil, jelikož jsou odborníci ve své oblasti a velmi rychle si v tom dokázali najít roli, která jim přísluší.

 

Fáze třetí: rozhovory

Záměrně neříkám pohovory, protože k nám se pohovory nedělají. Kdybychom dělali pohovory, musel bych se ptát na vzdělání, předchozí praxi nebo na to, kde se kdo vidí za pět let. To myslím samozřejmě s nadsázkou. Pravdou je, že jsem se na tyto věci příliš neptal.

Zkrátka pro mne nebylo důležité, co kdo dělal za školu nebo jaké jsou jeho slabé stránky, chtěl jsem hlavně poznat osobnosti, se kterými mám spolupracovat. To pro mě bylo to nejdůležitější. Na některé pozice se mi hlásilo více a na některé méně zájemců, avšak jasno jsem měl téměř vždy již v půlce rozhovoru. Netvrdím, že na tento dojem je dobré vždy dát, avšak myslím, že je nejdůležitější skládat tým podle toho, aby si dobře rozuměl a všichni táhli za jeden provaz. Vím, že je tedy možné, že mí kolegové udělají profesní chybu, avšak na to jsme připraveni a těšíme se až se z nich poučíme.

 

Fáze čtvrtá: tým je kompletní

Zhruba po měsíci se mi povedlo seskládat tým tak, aby byl kompletní. Měl jsem, a doteď mám, z toho úžasný pocit. Věříme totiž, že stojíme na začátku něčeho velkého a můžeme pomoci, jak firmám najít ty správné zaměstnance, tak i zaměstnancům ty správná pracovní místa ve firmách, kde si budou připadat jako doma.

 

Fáze pátá: START!

Jdeme na to! Jsme plní energie a odhodlání odstartovat do nekonečna a ještě dál. Pojďte do toho s námi! 🙂

 

Author Info

Jáchym Důjka

Jsem zakladatelem EmBrand. Zkušenosti s vedením náborů mě přiměly přehodnotit můj pohled na práci personalisty. Věřím, že při pracovním procesu je důležité brát ohled na rozvoj týmu, jednotlivce, ale i na samotné výsledky. Employer Branding chápu jako možnost, jak tento proces zefektivnit.

Leave a Reply